ING klanten: Uw betaalfunctie is geblokkeerd
Euker Voorn
2012-07-02 00:00:41 UTC
Geachte Heer / Mevrouw,

Onlangs is bij ons bekend geworden dat derden beschikken over u inloggevens
van Mijn ING. Om eventueel misbruik te voorkomen hebben wij daarom uit
voorzorg uw betaalfuctie in Mijn ING geblokkeerd. U kunt daarom op dit
moment geen betalingen doen via Mijn ING. Betalingsopdrachten die u al had
ingepland en automatische incasso's worden wel uitgevoerd.
En u kunt gewoon opnames en betalingen doen met uw betaalpas zoals u gewend
bent.

Hoe kunt u weer betalingen doen via Mijn ING?
- U kunt hier inloggen op Mijn ING met uw verificatie gegevens die alleen
bij de rechtmatige rekeninghouder bekend zijn.
- Controleer of er onbekende ingeplande betaalopdrachten in uw ING staan.
- Is dit het geval bel ons daarna op 0900 1958. Dit kan tussen 8.00-21.00 op
maandag t/m vrijdag en tussen 9.00 en 17.00 op zaterdag.
- U ontvangt vervolgens per post een activeringscode, waarmee u uw
betaalfunctie weer kan aanzetten in Mijn ING.

Wij realiseren ons dat het blokkeren van uw betaalfunctie in Mijn ING
ongemak met zich kan meebrengen, maar het is nodig om de veiligheid van uw
gegevens te waarborgen. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,
ING Bank N.V Nederland.

http://ing-inloggen.com
Ruut66
2012-07-02 07:02:41 UTC
Post by Euker Voorn
[...]
Je gegevens worden via google gelekt en iemand kan niet overtypen. Ja
en dan hou je je muis op de link en leest in het preview wolkje dat er
ergens in tikatakkaland iemand jouw gegevens wil hebben terwijl je
niks met ING doet en er nooit wat mee hebt gedaan. Had Ing geen app
waarmee het kan? ABN Amro ben ik ook nooit bij geweest of Barclay,
Northern Rock Goldman Sachs, Mees Pierson, Deutsche Bank,
Volks=Raifeisenbank, RBC, Hutchinson Wampoa, Pimco enfin allemaal
willen ze van me weten wat ik niet weet. Het bestandje als junk apart
te zetten in de outlook wordt groter. Tijd dat ik een bestandje opzoek
of laat bedenken die meteen vanuit junk de sjit op de server
delete.

Sampaio
2012-07-02 08:02:59 UTC
Post by Ruut66
Post by Euker Voorn
[...]
Hier staan ook een paar leuke tussen:

http://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/meest-voorkomende-bankfraude/wat-is-phishing/voorbeelden-van-phishingmail/index.aspx
Euker Voorn
2012-07-02 14:23:26 UTC
Post by Sampaio
Post by Ruut66
Post by Euker Voorn
[...]
Het leukste aan de mail die ik kreeg is het "U ontvangt vervolgens per post
een activeringscode, waarmee u uw betaalfunctie weer kan aanzetten in Mijn
ING."

Dat "kan" dus. Zo erg en zo duidelijk. Domme Oost-Europeanen.